Materiały dla studentów
Technologie internetowe - zagadnienia do wykładu:
1. Struktura strony WWW w HTML-u. Pojęcia URL, WWW, serwer, klient WWW, protokół HTTP.
Znaczniki HTML, HEAD, BODY, META, TITLE, H.
2. Formatowanie czcionki, tekstu. Znaczniki FONT, P, PRE, B, I, U, BIG, SMALL, SUB, SUP, BR, HR, EM, CITE, TT, CODE.
Atrybuty znacznika FONT (FACE, SIZE, COLOR) oraz znacznika P (ALIGN).
3. Listy wypunktowane i numerowane. Znaczniki OL, UL, LI, DL, DT, DD. Atrybuty TYPE, START.
Znaki specjalne: niełamliwa spacja, znak większości i mniejszości, zastrzeżenia praw autorskich, oznaczenie komentarza.
4. Wstawianie i formatowanie tabel. Znaczniki: TABLE, TR, TD, CAPTION, TH.
Atrybuty: BORDER, COLSPAN, ROWSPAN, CELLSPACING, CELLPADDING, ALIGN, VALIGN, BGCOLOR, BACKGROUND.
5. Odsyłacze i ich funkcje. Struktura znacznika A i jego atrybuty.
6. Grafika na stronach internetowych. Znacznik IMG i jego atrybuty: SRC, ALT, WIDTH, HEIGHT, BORDER, ALIGN.
Formaty plików graficznych umieszczanych na stronach www. Zmiana tła strony oraz grafika jako tło strony.
7. Ramki. Znaczniki FRAMESET, FRAME, NOFRAMES.
Atrybuty COLS, ROWS, TARGET, NAME, SCROLLING, NORESIZE, MARGINWIDTH, MARGINHEIGHT, FRAMEBORDER.
8. Formularze. Znaczniki FORM, INPUT, SELECT, TEXTAREA, BUTTON, LABEL.
Atrybuty: ACTION, METHOD i ENCTYPE, VALUE, SIZE, MAXLENGTH.
9. Style. Łączenie deklaracji stylu z dokumentem HTML. Pseudoklasy, pseudoelementy, identyfikatory. Grupowanie i dziedziczenie.
Programowanie w języku C#:
Lab. 1: Kodowanie wyrażeń arytmetycznych, instrukcje wejścia, wyjścia i przypisania. pobierz
Lab. 2: Instrukcje sterujące: warunkowa i wyboru.
pobierz
Lab. 3: Instrukcje iteracyjne.
pobierz
Lab. 4: Tablice jedno i wielowymiarowe.
pobierz
Lab. 5: Przetwarzanie struktur i list.
Lab. 6: Programowanie obiektowe: klasa, obiekt, metoda.
Lab. 7: Właściwości programowania obiektowego: hermetyzacja, dziedziczenie i polimorfizm.
Lab. 8: Projetkowanie i programowanie graficznego interfejsu użytkownika - cz.1
pobierz
Lab. 9: Projektowanie i programowanie GUI - cz.2
pobierz
Lab. 10: Aplikacje wizualne - cz.3
pobierz
Lab. 11: Programowanie grafiki.
pobierz
Lab. 12: Animacje.
pobierz
Wykład 1
Wykład 2
Wykład 3
Wykład 4
Wykład 5
Wykład 6
Technologie informacyjne:
Edytor tekstu
Lab. 1: Formatowanie tekstu.
pobierz
Lab. 2: Tabulatory, listy punktowane, numerowane.
pobierz
Lab. 3: Tabele, wzory matematyczne.
pobierz
Lab. 4: Grafika, wykresy i diagramy.
pobierz
Lab. 5: Korespondencja seryjna.
pobierz
pliki
Arkusz kalkulacyjny
Lab. 6: Tabele, adresowanie, formuły.
pobierz
Lab. 7: Funkcje, formuły warunkowe.
pobierz
Lab. 8: Wykresy.
pobierz
Lab. 9: Faktura, biorytmy.
pobierz
Lab. 10: Baza danych.
pobierz
Programowanie w Logo:
Lab. 1: Grafika żółwia, podstawowe komendy sterujące żółwiem.
Lab. 2: Procedury bezparametrowe.
Lab. 3: Procedury z parametrami.
Lab. 4: Wykresy funkcji.
Lab. 5: Funkcje tekstowe, podstawowe obliczenia matematyczne.
Lab. 6: Instrukcja warunkowa.
Lab. 7: Instrukcja wyboru.
Lab. 8: Instrukcje iteracyjne.
Lab. 9: Przetwarzanie struktur listowych.
Lab. 10: Baza danych.
Lab. 11: Programowanie wizualne z użyciem standardowych komponentów Windows.
Lab. 12: Programowanie dźwięku.
Lab. 13: Przykładowe zadania do kolokwium.
Cybernetyka techniczna:
Lab. 1: Sygnały okresowe proste i złożone.
Lab. 2: Określanie parametrów sygnału w plikach typu wave.
Lab. 3: Określanie parametrów obrazu w plikach typu bmp.
Lab. 4: Odczyt i odkodowanie danych zawartych w pliku dźwiękowym.
Lab. 5: Generowanie i zapis prostych, złożonych i zakłócanych sygnałów dźwiękowych.
Lab. 6: Budowa aplikacji generującej oscylogram (wykres amplitudowo-czasowy).
Lab. 7: Przetwarzanie sygnałów - Szybka Transformata Fouriera (FFT).